Fly Away
Home About Stuffs Twitter Instagram Dash

owner


" my favorite colour is money "

tagboard



Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah.
review Melur vs Rajawali
Friday 18 March 2016 • 10:23 • 0 comments




harini, aku nak review movie melayu. i dont really like malays movie or drama ke apa ke. adalah tengok but tak banyak, family aku pun tak tengok sangat so hmmm tapi Melur vs Rajawali ni lain tau. TOTALLY DIFFERENT! dia bukan pasal kahwin paksa, fate macam cerita korea, kena friendzone ke apa ke. dia pasal highschool life, bebudak yang duduk asrama. pasal friendship. aku pulak memang suka movie movie macam ni, about friendship, highschool life banding dengan kahwin paksa macam drama pukul 7 tu. sebabtu aku banyak layan asian movie macam taiwan, filipine or jepun blablabla

Melur vs Rajawali ni, bukan pasal dua orang budak yang tengah berdiri kat dalam gambar tu. dia pasal asrama melur, asrama perempuan dengan asrama rajawali, asrama lelaki. reality hidup budak asrama. tapi dalam cerita ni, aku rasalah, more to asrama rajawalilah. cerita ni best gila cause pasal bebudak yang duduk asrama en, aku pulak tak duduk asrama and everyone cakap bebudak yang duduk asramalah paling best hmmmm. 

pelakon pelakon dia semua cakap macam lek je, macam takda kaku pun. even ada some pelakon aku tak kenal and tak famous, lek je dia cakap. cerita ni aku rasa genre dia memang comedy cause dari first sampai last aku tak habis habis gelak macam setan sebab cerita ni memang 99% lawak af. kenapa 99%? sebab tak semua benda perfect huhuhuhuhu. 

aku suka gila watak Malik, dia paling gemuk dalam cerita ni. dulu mamat ni kurus je au, skang dah besar tong aku tengok hahahaha. Malik ni, aku suka dia sebab dialah paling bising dalam cerita ni. dialah paling kecoh, paling bodoh je pangai hahahaha. dia kalau nampak buku, dia mesti cium bau macam psycho bau baju orang hahahaha and then ada scene ni, dia terjaga dari tido au lepastu dia bangun je dia angkut beg sch dia pastu bebel dah lambat ke kelas apa semua. masalahnya, dia bebel sampai dia tak ingat yang time tu mana ada kelas aduh hahahaha. 

cerita ni actually keluar kat tvi je, TV i OK, TV i, bukan TV1. pastu disebabkan cerita ni macam best then ramai suruh repeat balik cerita ni so astro tayangkan kat TV1. pelik gak, cerita best macam ni tayang kat TV1. yang miskin kahwin kaya tayang astro mustika. yang best best macam ni bagi kat TV1, orang skang mana layan TV1. atuk nenek aku je layan. aku pun tak pernah terpasang niat nak layan TV1. aku jumpa cerita ni pun makcik aku yang tunjukkan kat fb, scene Malik bebel nak gi kelas agagagaga. pastu bila fikir balik, cerita cerita yang TV i keluarkan dengan hypptv semua best best but the problem is, susah nak cari! BUKAN SUSAH MEMANG TAKDA! sebab takda orang tengok en pastu macam krikkrik er er.

so for those yang minat cerita genre friendship, comedy, highschool, complete cemni en macam biasa cerita jepun jepun thai thai semua tu, finally malaysia dah ada satu! Melur vs Rajawali! cerita ni dahla lawak, bodoh dia kemain, dia punya bodoh tu kekadang dengan cikgu pun masuk air hahahaha ohhhh, youtube ada cerita ni so y'alls takyah serabut pale otak nak cari kat mana hewhew



malik^




bye!


0 Comments:

Post a Comment


|